2016. április 25., hétfő

A hívás, amitől minden szülő retteg #papinapló 63.

Vannak olyan esetek, amikről már mindenki hallott, de senki nem akar a részese lenni. Ilyen például, amikor zaklatottan telefonál a pasi felesége, hogy a gyerek kezéből ömlik a vér, mert elvágta valamivel. Bármivel.


Ez történt velünk minap. Ráadásul éppen ügyeletes voltam egy várossal odébb, így a teljes tehetetlenség erőtere borult az agyamra. Szerencsére gyorsan kiderült, hogy csak picike bibiről van szó, és hamar elapadt a patakvér. Rohadt egy érzés. Most értettem meg Papát. Állandóan én vagy a barátaim hívogatták kórházakból, hogy jöjjön értem. Azért volt nekem másodiknak az osztályban mobilom, hogy mindig tudjak segítséget hívni, ha megint leesek valahonnan. Most egy pillanat alatt átéreztem az évtizedek apai aggódását.


Ugyanazon a napon, pár órával korábban ráadásul a másik tipikus szülőpara is megtörtént: a gyanúsan nagy csönd. Viru arra lett figyelmes, hogy nem hallja, mit motoszkál Mimmer. Hamar fény derült a turpisságra: a kisfiam megkaparintotta a szappanosküblit, és persze kipacsálta a tartalmát. Aztán vidáman tapicskolt a tócsában. De ez legalább vicces.


Most, hogy kitavaszodott, Mimzinek és a vele épp egykorú környékbeli gyerekeknek már van közös születésfája. Ilyet a körzetünk képviselőjétől kapnak minden évben a lurkók a házunk mögötti parkban. Egyszer egy egészen komoly fasor lesz a fácskákból. Ez tipikusan olyan ügy, amikor nem érdekel, hogy egészen más oldalról nézzük ugyanazt a világot a kezdeményezővel. Egyszerűen kedves gesztus, és örülök, hogy a kisfiamnak is része van benne.


1 megjegyzés: